iklan....Layanan iklan anda.. untuk di klik

SELAMAT DATANG..Para tetamu yang dikasihi

Jumaat, 2 Julai 2010

EKSKLUSIF:Sistem trio wajar diperkenal di Malaysia: Subkhiddin

pengalaman berguna cikgu subkhidin di piala dunia di afrika selatan. cadangan yg bernas untuk dipratikkan di malaysia. syabas subkhidin. walaupun pengadil ke4 tetapi kami berbangga...

SEPANG: Sistem trio yang diperkenalkan untuk pengadil Piala Dunia FIFA 2010 wajar dilaksanakan di Malaysia bagi membantu meningkatkan keyakinan pengadil tempatan, kata pengadil Malaysia, Subkhiddin Mohd Salleh.

Beliau yang dipilih FIFA dalam senarai pengadil ke Piala Dunia di Afrika Selatan itu, berkata keberkesanan sistem itu perlu dipelajari untuk dilaksanakan di Malaysia dengan memberi penekanan di setiap negeri.
Menjelaskan sistem itu, beliau berkata trio daripada negeri sama boleh mengadili perlawanan di negeri lain di mana kerjasama sepasukan itu dapat membantu mereka memberikan keyakinan antara satu sama lain.
"Trio di Kuala Lumpur boleh menggendalikan perlawanan di Kelantan, manakala Trio di negeri lain pula ditugaskan untuk perlawanan membabitkan pasukan di luar negeri mereka," katanya ketika ditemui Berita Harian Online di Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur (KLIA), awal pagi tadi.

Subkhiddin berkata, pengalaman yang diperolehi di Afrika Selatan akan dikongsi bersama dengan pengadil tempatan, menerusi pelaksanaan satu program khusus dalam usaha meningkatkan kemampuan mereka.

Beliau berkata, program itu juga berperanan mengetengahkan wakil pengadil Malaysia ke Piala Dunia dalam tempoh tiga tahun akan datang.

Mengulas rancangannya selepas ini, Subkhiddin berkata beliau hanya mempunyai tempoh satu tahun untuk berkhidmat di peringkat antarabangsa dan mensasarkan untuk mengadili Piala Asia di Qatar, Januari tahun depan.

sumber

0 ulasan: