iklan....Layanan iklan anda.. untuk di klik

SELAMAT DATANG..Para tetamu yang dikasihi

Rabu, 22 September 2010

Malware, merungkai apa yang terjadi

salam blogger² semua dah lama saya tak update entri terbaru, seminggu rasanya. walaupun seminggu tapi dalam dunia blog ni itu sudah dikira lama jugak.
MALWARE

 pasti semua sudah sedia maklum dengan perkataan itu. satu serangan yang boleh mengakibatkan pc atau laptop anda lumpuh. blog² yang terkena "attack" akan mengalami kesukaran (traffic boleh hilang ooo). Mengikut dari apa yang rakan² blogger yg lain semua ini berpunca dari innity. tak tahulah sejauh mana kebenarannya. mungkin benar sebab blog yg ada innity akan terjadi .

dari itu hendaklah anda bersedia dengan tools² yg cukup kuat untuk menghapuskan malware ini. salah satu senjatanya ialah Malwarebytes Anti-malware. software yg selamat untuk menyelamatkan komputer anda (yg lain ada cubalah pakcik google).

     bolehlah anda semua download kat sini MBAM
kata orang sediakan payung sebelum hujan itu yang penting.
info ini saya ambil dari blog ellen (kredit 2 ellen.)

imej warning seperti ini >>>

ataupun boleh juga lakukan seperti yang di lakukan oleh blog wazy ini
bermacam² cara boleh dilakukan mengikut kehendak masing² terpulang kepada anda semua.
saya hanya menyampaikan apa yang termampu saya lakukan. jika terkena jua itu sudah suratan takdir.

BERHATI HATILAH KETIKA BLOGWALKING.

5 ulasan:

*Mami Damia Aisyah* berkata...Reply To This Comment

oh ari ni banyak orang tulis pasal virus ni.. huhuh bahaya ni.. good info.. :d trimass

Ezao' Edogawa berkata...Reply To This Comment

btul byk blogger tulis entri pasal melware. tak pe saya dh sediakan dh payung utk protect melware ni. tq for the info achoy!

@©hØy berkata...Reply To This Comment

sama² semua. saya tahu saya beritahu

awek cung berkata...Reply To This Comment

penat wehhh. dok buang apa2 yang patut.

Onjou berkata...Reply To This Comment

iya bnr sob Malware memg meresahkan tapi di blog saya sudah ada solusinya, untuk emnghilangak Malware di hosting silkan aja baca http://id.onjou.web.id/2010/09/mengetahui-script-malware-yang-ada-di.html