iklan....Layanan iklan anda.. untuk di klik

SELAMAT DATANG..Para tetamu yang dikasihi

Jumaat, 22 Oktober 2010

Gadis hilang



semenjak dua menjak ni kita sering disajikan dengan berita kehilangan. dipaparan akhbar hampir setiap hari dicoretkan dengan berita sedemikian. anak gadis , itulah gender yg sering menghangatkan berita mengenai kehilangan.

mungkin pada masa sekarang anak gadis lebih berani dari jejaka. ini disebabkan keinginan dan kebanggaan seseorg gadis itu. mungkin juga kerna hasutan dari manusia yg bergelar boyfriends atau teman lelaki. dek kerana perasaan cinta yg sangat mendalam serta rayuan yg begitu indah diungkapkan, maka cairlah hati si gadis.

apa yg nak diungkitkan sekarang ini ialah berita kehilangan anak gadis di ipoh. (berita dibaca dari utusan). mungkin selepas ini pasti akan ada lg kehilangan. sama² lah kita tunggu.
kepada gadis jangan anda cepat mencari jalan singkat, kerna kelak pasti mengundang padah.
BERINGATLAH

.......alamak tiada idea lg la. buntu apa nak tulis. paham² la ye. apa yg saya maksudkan......

11 ulasan:

kakyong berkata...Reply To This Comment

kenapa la budak tu jadi cam tu..
mudah benor suka2 nak lari dari rumah..

eMMe berkata...Reply To This Comment

kecik2 dah pandai boipren2...yea...sian ibunye, risau, tak sedap hati, menanti anak da'e nye pulang...huhuhu....

Fuziani JSR berkata...Reply To This Comment

Pengaruh luar adakala punca utama anak gadis nekad lari dari rumah... semua pihak harus bertanggunjawab menangani masalah ini... ibu bapa harus memberi didikan agama kepada anak2, guru2 juga perlu sentiasa peka akan sikap anak2 didik, jiran2, masyarakat, kerajaan dll harus membuka mata... jangan biarkan ianya menjadi sopak dalam masyarakat kita..

bun_nee berkata...Reply To This Comment

xhabis2 hilangkan diri.. ke kna ambik org.. xtahu lah. mcm2 sekarng nih.. jga diri sendiri sudah ler kan.. heheh ibu datang jenguk sini. bca en3

fairus berkata...Reply To This Comment

Mana agaknya dia pergi...

Fantastic Ajane berkata...Reply To This Comment

sedih bila baca hal2 mcm ni..:(

kiterkitikitu berkata...Reply To This Comment

semakin hari semakin ramai kes org2 hilang ni. baru je semalam ada ternampak poster org hilang kat tepi pondok tol nkve :(

Cik Aien berkata...Reply To This Comment

buat pompuan, jgn la mudah jatuh cinte...
kalau jatuh cinte, ini padahnye, lari sane sini..

tp, mane yg pndai jga diri, bagus la

Nasir Bravo berkata...Reply To This Comment

jantan2 di luaq sana..sudah2 la..memperdayakan kaum yg lemah nie,,aduh...huhu,,bilakah akan berakhir nie???
CPU-Z Pencari Identiti

izyansyazwani berkata...Reply To This Comment

anak2 zaman sekarang ni..ermm..cabaran buat ibu bapa nk didik anak2 diorang..dunia skrg bkn mcm dulu2..

xkane berkata...Reply To This Comment

budak2 sekarang ni mmg berani lari dari rumah. mereka anggap cinta yg dorg kenal tu la akan bawa dorg kahwin..mmg mencabar mendidik anak2 pada zaman ini terutama mendidik anak2 pompuan..

kata org kampung aku, lebih baik menjaga lembu sekandang dari menjaga anak dara seorang...huhuhu